Παρέμβαση για τις εξελίξεις που προκαλoύνται από την τροπολογία που ρυθμίζει τα θέματα των ιεροδιδασκάλων και της παρουσίας τους στην εκπαίδευση αλλά και τα τεμένη επιχειρέι ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Χουσεϊν Ζεϊμπέκ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε, οι παρεμβάσεις που επιχειρεί η πολιτεία τα τελευταία χρόνια βαθαίνουν αντί να γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ μειονότητας και πλειονότητας. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ασκεί κριτική για τις επιχειρούμενες αλλαγές που θεωρεί ότι οδηγούν στη διάλυση της μειονοτικής εκπαίδευσης ενώ, επαναλαμβάνει, ότι οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την εκπαίδευση και τον αυτονόητο προορισμό της, αποτελούν την ασφαλή λύση απέναντι στις επιχειρούμενες πολιτικές.
Aναλυτικά αναφέρει:
Με το άρθρο 6 του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, που συζητήθηκε στη Βουλή την Τετάρτη 03-09-2014, επανήλθε το ζήτημα των ιεροδιδασκάλων και των αρμοδιοτήτων τους. Όπως είχαμε τονίσει, όταν συζητήθηκε στη Βουλή ο Νόμος 4115/2013, είμαστε αντίθετοι με το διορισμό θρησκευτικών λειτουργών οποιασδήποτε θρησκείας από το Κράτος. Πιστεύουμε ότι κάθε θρησκευτική κοινότητα θα πρέπει να έχει την ελευθερία να επιλέγει η ίδια τους θρησκευτικούς της λειτουργούς, χωρίς παρεμβάσεις. Το επιχείρημα της κυβέρνησης, ότι ο νόμος αφορούσε προσλήψεις ιεροδιδασκάλων για τη διδασκαλία του Κορανίου στα σχολεία, καταρρίπτεται εκ νέου με το νέο νομοσχέδιο, που ορίζει σαφώς ότι η βασική απασχόληση των ιεροδιδασκάλων είναι στα Τεμένη και δευτερευόντως εάν επιθυμούν μπορούν να έχουν και εκπαιδευτικό έργο.
Θέση μας παραμένει, ότι όσοι διδάσκουν σε σχολεία οποιουδήποτε τύπου (δημόσια, μειονοτικά, ιεροσπουδαστήρια) θα πρέπει να προσλαμβάνονται με τις διαδικασίες πρόσληψης εκπαιδευτικών (μέσω ΑΣΕΠ), εφόσον βέβαια πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια, να κατέχουν δηλαδή διδακτική και παιδαγωγική επάρκεια και οι θέσεις εργασίας τους να είναι μόνιμες και όχι με ολιγόμηνες συμβάσεις. Επιπροσθέτως ξεκαθαρίσαμε, ότι η προώθηση ενός ενιαίου μαθήματος θρησκειολογίας, αποτελεί πάγια θέση μας, ενισχύοντας την απόκτηση σφαιρικής γνώσης γύρω από το αντικείμενο καθώς και την καλλιέργεια μιας κουλτούρας κατανόησης της διαφορετικότητας, συμβάλλοντας κατά αυτό τον τρόπο στην κατεύθυνση της άρσης των διαχωρισμών μεταξύ πλειονότητας και μειονότητας. Η προώθηση αποσπασματικών λύσεων και μάλιστα χωρίς παιδαγωγική βάση, όπως ο διορισμός θρησκευτικών λειτουργών για την επιτέλεση εκπαιδευτικού έργου, δε συμβάλλει στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Η ΕΠΑΘ, ο σχεδιασμός της οποίας έγινε με εκπαιδευτικά και πολιτικά δεδομένα του 1968, παρείχε χαμηλής ποιότητας εκπαίδευση, δεν ανταποκρινόταν στις σύγχρονες ανάγκες και ορθώς καταργήθηκε με το αρ.59 του Ν. 3966/2011, ικανοποιώντας παράλληλα ένα χρόνιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας. Η αντικατάσταση της όμως, μέσω της ίδρυσης σχετικού τομέα και με την προοπτική δημιουργίας αντίστοιχης κατεύθυνσης στο τμήμα ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, αν και κινείται στη σωστή κατεύθυνση δε θωρακίστηκε επαρκώς από τις ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας και δυστυχώς κινδυνεύει να καταστεί κενό γράμμα.
Όλες αυτές οι κινήσεις, σε συνδυασμό και με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, καταδεικνύουν πλέον την πρόθεση της κυβέρνησης να διαλύσει συνολικά και οριστικά τη μειονοτική εκπαίδευση, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο το δικαίωμα των μαθητών της μειονότητας για πρόσβαση στην εκπαίδευση. Η στρατηγική αυτή δημιουργεί επί της ουσίας πολίτες δύο κατηγοριών, και βαθαίνει αντί να γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ μειονότητας και πλειονότητας.
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ βασίζεται στις αξιακές μας αρχές για την παιδεία και βρίσκεται στον αντίποδα της νεοφιλελεύθερης πολιτικής και των μνημονίων. Για μας η παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ισότιμα σε όλους, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας. Η άρση των ταξικών φραγμών, η απάλειψη των κάθε λογής διακρίσεων και η Anδωρεάν παροχή δημόσιας παιδείας υψηλού επιπέδου αποτελούν για μας αξιακές στοχεύσεις