Η μαύρη όψη της κατανάλωσης

BLACK FRIDAY

* Όταν οι ουρές επιβάλλονται ως… έθιμο

Μαυρίζοντας ακόμη πιο πολύ τη ζωή των εργαζομένων, μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και παραρτήματα πολυεθνικών κολοσσών εισάγουν στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης έναν θεσμό καταναλωτικού παροξυσμού. Σε μια εποχή που η μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών έχει μετατρέψει την πλειονότητα των καταναλωτών σε «κυνηγό προσφορών», τα πολυκαταστήματα εφαρμόζουν τον θεσμό της Black Friday σε μια προσπάθεια να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, το οποίο μόνο αυτές έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν, στοχεύοντας παράλληλα στον ακόμα μεγαλύτερο περιορισμό του μεριδίου των «μικρών» ανταγωνιστών τους.

* Την αντίθεσή τους στον θεσμό της Black Friday εκφράζουν η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων και το Τμήμα Εργατικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ επιφυλακτικός εμφανίζεται ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας