Κυριακή , 22 Οκτώβριος 2017
Νομαρχιακή Επιτροπή
Αρχική / Εξωτερική Αμυντική Πολιτική

Εξωτερική Αμυντική Πολιτική

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΔΡΙΤΣΑ

Picture

 Έχω την τιμή και την ευθύνη να παρουσιάσω εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, ενόψει των εκλογών της 17ης Ιουνίου, τις προγραμματικές μας θέσεις για την Εξωτερική Πολιτική και Άμυνα. Οφείλω, πριν προχωρήσω στο θέμα, να σας ενημερώσω ότι πρόκειται για μια επικαιροποίηση των προγραμματικών μας θέσεων που εκθέσαμε πριν τις εκλογές της 6ης Μαΐου, που σημαίνει μεγαλύτερη εξειδίκευση, εμβάθυνση, στάθμιση, ιεράρχηση. Η ίδια η ελληνική κοινωνία με τη λαϊκή ετυμηγορία της μας υποχρέωσε να ανταποκριθούμε. Και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό.

Οφείλω επίσης να σας πω ότι για το σημερινό αποτέλεσμα εργάστηκε ένας σημαντικός αριθμός στελεχών του Τμήματος Εξωτερικής Πολιτικής και Άμυνας. Κυρίως όμως οφείλω να πω ότι ένας επίσης σημαντικός αριθμός ανθρώπων με ειδίκευση και εμπειρία στο θέμα προσήλθε αυθόρμητα και με ενθουσιασμό και ανιδιοτέλεια και κατέθεσε έναν πλούτο ιδεών και προτάσεων. Ένα τμήμα αυτών ενσωματώθηκε στις θέσεις μας. Τα πιεστικά όμως χρονικά περιθώρια δεν επέτρεψαν την πλήρη αξιοποίησή τους. Βγαίνουμε όμως χάρη σε αυτήν την υποστήριξη με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Από καρδιάς ευχαριστούμε θερμά όλους αυτούς τους ανθρώπους, τους συγχαίρουμε και τους διαβεβαιώνουμε ότι η συνεργασία μας θα γίνει πολύ πιο δημιουργική στο επόμενο διάστημα
 
Εισαγωγή

Η εσωτερική ανασυγκρότηση και η αναγέννηση της χώρας μας συνδέεται άρρηκτα και με τη διεκδίκηση μιας νέας εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής στη βάση μιας νέας εθνικής στρατηγικής· μιας στρατηγικής που προάγει τις αδιαπραγμάτευτες αρχές της εθνικής ανεξαρτησίας, της λαϊκής κυριαρχίας, της δημοκρατίας, της ειρήνης, της ελευθερίας και της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας.

Σε μια περίοδο που οι διεθνείς ισορροπίες αλλάζουν και η ηγεμονία των ΗΠΑ αμφισβητείται όλο και περισσότερο, η πολιτική του ευρωατλαντισμού και της συμμόρφωσης με τους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ δεν έχει μέλλον. Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Ελλάδα με την πολιτική των Μνημονίων εξανεμίζει τις δυνατότητές της να αναλάβει ενεργό ρόλο υπέρ της ειρήνης και της σταθερότητας στα ταραγμένα Βαλκάνια και στη Μεσόγειο.

Εμείς πιστεύουμε ότι η απαλλαγή της χώρας μας από τα Μνημόνια αποτελεί προϋπόθεση και για μια νέα πολυδιάστατη ενεργητικά φιλειρηνική εξωτερική πολιτική.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ καταθέτει τη δική του εναλλακτική πρόταση για την εξωτερική πολιτική, η οποία έχει μονίμως ανοιχτό ιδεολογικό και πολιτικό μέτωπο στον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό, τον εθνικισμό, τον ρατσισμό, την πατριδοκαπηλία. Εμπνέεται από τις αρχές της δημοκρατίας, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ανεξαρτήτως θρησκεύματος, φυλής και εθνικής καταγωγής, της ισότιμης διεθνούς συνεργασίας, της διεθνούς αλληλεγγύης. Εδράζεται στο Διεθνές Δίκαιο, αλλά και στις αρχές της Αριστεράς για ειρηνικές και φιλικές σχέσεις μεταξύ των λαών, την απόρριψη της βίας και της απειλής άσκησης βίας. Αυτός ο προσανατολισμός συνδέεται με σταθερές αξίες και κατοχυρώνει με ασφαλή τρόπο τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας, χωρίς μεγαλοϊδεατισμούς και χωρίς προσαρμογή στους σχεδιασμούς των ισχυρών ιμπεριαλιστικών κέντρων.

Προτείνουμε μια νέα πολυδιάστατη ενεργητικά φιλειρηνική εξωτερική πολιτική της Ελλάδας, απαλλαγμένη από τον ατλαντισμό, με ανάπτυξη σχέσεων ισότιμης συνεργασίας στα Βαλκάνια και στη Μεσόγειο, όπως και με τη Ρωσία, αλλά και με χώρες εκτός της Ευρώπης (Κίνα, Ινδία, Λατινική Αμερική). Πολιτική συνολικής αναβάθμισης της διεθνούς θέσης της, με τον ελληνικό λαό σε εγρήγορση και με την ενεργητική συμβολή του απόδημου ελληνισμού.

Θέλουμε ο ορίζοντας της διεθνούς παρουσίας της χώρας μας να μην εξαντλείται στα λεγόμενα εθνικά θέματα, αλλά να καλύπτει μεγάλα σύγχρονα ζητήματα, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η εξάλειψη της φτώχειας και γενικότερα η αλληλεγγύη με τον αποκαλούμενο «Τρίτο Κόσμο», με τον οποίο το σύνορό μας είναι η Μεσόγειος όπου χρειάζονται γέφυρες και μια νέα μεταναστευτική πολιτική και όχι τα τείχη μιας Ευρώπης-φρουρίου. Γι’ αυτούς τους λόγους είμαστε αντίθετοι με κάθε συμμετοχή της Ελλάδας στον λεγόμενο «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας», που χρησιμοποιείται για τον στρατιωτικό έλεγχο ολόκληρων περιοχών του πλανήτη και για την περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων των πολιτών.

Σήμερα οι διεθνείς ισορροπίες αλλάζουν και η κίνηση προς έναν πολυπολικό κόσμο φέρνει στο προσκήνιο ανταγωνισμούς που στην περιοχή μας εκφράζονται με πολύ έντονο τρόπο και δημιουργούν κινδύνους για την ειρήνη. Παράλληλα όμως δημιουργείται χώρος και για νέες πρωτοβουλίες περιφερειακής συνεργασίας, όπως αυτές που διαφαίνονται στη Λατινική Αμερική, που έχουν σταθερή ανάπτυξη σε αντινεοφιλελεύθερη και αντικαπιταλιστική κατεύθυνση.

Η ίδια διαπίστωση απαιτεί την ενεργητική παρουσία της Ελλάδας σε διεθνείς οργανισμούς όπως ο ΟΗΕ και η ΟΥΝΕΣΚΟ, καθώς και σε διεθνείς πρωτοβουλίες εκδημοκρατισμού του συστήματος των διεθνών σχέσεων, στη διαρκή προσπάθεια μείωσης των εξοπλισμών και απαγόρευσης των όπλων μαζικής καταστροφής (πυρηνικών, χημικών, βιολογικών), καθώς και την άμεση αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής που αποτελεί κίνδυνο για την ίδια την επιβίωση της ανθρωπότητας.

Ι. Νέα, ανεξάρτητη, πολυδιάστατη, ενεργητικά φιλειρηνική εξωτερική πολιτική

Η ελληνική εξωτερική πολιτική εδώ και χρόνια είναι μια διαδοχή ασύμμετρων προσαρμογών στους σχεδιασμούς των ισχυρών συμμάχων (ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ισραήλ, ηγεμονεύουσες δυνάμεις και ισχυρά κράτη της Ε.Ε.), συνδυασμένη με αποσπασματική αναζήτηση ευκαιριών για ενίσχυση της επιρροής στα Βαλκάνια, αλλά και με βαθμιαία χαλάρωση παραδοσιακών δεσμών με χώρες του αραβικού κόσμου και της Μέσης Ανατολής.

Αυτός ο προσανατολισμός πρέπει να αλλάξει. Εξειδικεύοντας τα βασικά στοιχεία αυτής της πολιτικής, θεωρούμε πως σήμερα η ελληνική εξωτερική πολιτική πρέπει θέσει ως προτεραιότητες τις παρακάτω δώδεκα επιλογές:

1. Προαπαιτούμενο για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής είναι η πλήρης αξιοποίηση του δυναμικού του διπλωματικού σώματος τόσο επιτελικά όσο και στην καθημερινότητα. Η χάραξη και άσκηση εξωτερικής πολιτικής χωρίς διαφανείς διαδικασίες, με περιορισμένο κοινοβουλευτικό έλεγχο, με παραγκωνισμό του διπλωματικού σώματος και χρησιμοποίηση εξωυπηρεσιακών ειδικών συμβούλων, δηλαδή με το καθεστώς που διαμόρφωσαν διαδοχικά στο Υπ. Εξ. οι διατελέσαντες τα τελευταία χρόνια υπουργοί και πρωθυπουργοί, πρέπει να καταργηθεί.

2. Σήμερα επείγει να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα για την αποτροπή ενός νέου πολέμου στη Μ. Ανατολή με πρόσχημα το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν. Ειδικά η Ελλάδα κινδυνεύει να εμπλακεί, άμεσα ή έμμεσα, σε ενδεχόμενη επίθεση εναντίον του Ιράν ή και σε χώρες του αραβικού κόσμου, με το σύμφωνο στρατιωτικής συνεργασίας με το Ισραήλ, αλλά και με χρήση της βάσης της Σούδας από το ΝΑΤΟ. Και οι δύο αυτές δυνατότητες εμπλοκής πρέπει λοιπόν να καταργηθούν.

3. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στους λεγόμενους «ανθρωπιστικούς πολέμους» και στους «πολέμους για τη δημοκρατία», και θα αρνηθούμε οποιαδήποτε συμμετοχή της χώρας μας σε ενδεχόμενη επέμβαση στη Συρία.

4. Στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας στην εξωτερική πολιτική είναι η επίλυση του Κυπριακού με βάση τις αποφάσεις του ΟΗΕ. Για τον τερματισμό της κατοχής και την επανένωση του νησιού στο πλαίσιο μιας δικοινοτικής-διζωνικής ομοσπονδίας με μία ιθαγένεια, μία κυριαρχία, μία διεθνή προσωπικότητα. Για μια Κύπρο χωρίς ξένους στρατούς και ξένες βάσεις.

5. Σταθερή θέση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ είναι ότι η Ελλάδα έχει αναφαίρετο δικαίωμα στην ανακήρυξη ΑΟΖ και στην αξιοποίηση του υποθαλάσσιου πλούτου της, με βάση το Διεθνές Δίκαιο και τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας. Για την κατοχύρωση του δικαιώματος αυτού και την οριοθέτηση της ελληνικής ΑΟΖ, χρειάζεται να αρχίσουν οι αναγκαίες διαδικασίες για την υπογραφή διμερών συμφωνιών με τις ενδιαφερόμενες γειτονικές χώρες.

6. Θεωρούμε ότι το νέο δόγμα του ΝΑΤΟ και το σχέδιο για τη λεγόμενη «αντιπυραυλική ασπίδα» αυξάνει τον κίνδυνο πολέμου ιδιαίτερα στην περιοχή μας. Η Ελλάδα πρέπει να συνεργαστεί και με άλλες χώρες για να αποτραπεί η υλοποίηση αυτών των σχεδίων. Θα επιδιώξουμε την άμεση ανάκληση της ελληνικής δύναμης από το Αφγανιστάν, καθώς και από άλλες στρατιωτικές αποστολές του ΝΑΤΟ ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σταθερή και αμετάκλητη παραμένει η στρατηγική μας θέση για την ανάγκη να αποδεσμευτούμε από το ΝΑΤΟ. Έχουμε επίγνωση των δυσκολιών αυτής της επιδίωξης. Πιστεύουμε όμως ότι, οι διεθνείς εξελίξεις θα επιβεβαιώνουν την ορθότητα της θέσης μας.

7. Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις βρίσκονται σε κρίσιμη καμπή. Η Τουρκία επιδιώκει την ανάδειξή της σε ηγεμονική δύναμη στην περιοχή, ανταγωνιζόμενη το Ισραήλ. Οι εντάσεις και η αμφισβήτηση της εθνικής μας κυριαρχίας και της εδαφικής μας ακεραιότητας είναι καθημερινές και συνεχείς.

Απαιτούνται πρωτοβουλίες για την επίλυση των ελληνοτουρκικών διαφορών με διάλογο στη βάση του διεθνούς δικαίου και του αμοιβαίου σεβασμού της εθνικής κυριαρχίας και του απαραβίαστου των συνόρων, καθώς επίσης και διαμόρφωση κανόνων καλής γειτονίας και ανάπτυξη πολύμορφης συνεργασίας.

8. Πέραν της συνολικής και κατηγορηματικής μας αντίθεσης προς τη συμφωνία στρατιωτικής συνεργασίας Ελλάδας-Ισραήλ, η οποία δορυφοροποιεί τη χώρα μας, θα πρέπει να εργαστούμε αποτελεσματικά ώστε να ακυρώσουμε τη συμφωνία αυτή, προκειμένου να μην εμπλακεί η χώρα μας άμεσα ή έμμεσα σε ενδεχόμενο πόλεμο με το Ιράν αλλά και στον αραβικό κόσμο.

9. Διεκδικούμε την προώθηση μιας ενεργητικά φιλειρηνικής Βαλκανικής πολιτικής, μακριά από επιλογές πολέμου και εθνικιστικά μίση, με εμμονή στο απαραβίαστο των συνόρων και στον πλήρη σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων σε όλες τις χώρες, ανεξάρτητα από φυλή, καταγωγή και θρήσκευμα. Τασσόμαστε κατά της αναγνώρισης της παράνομης μονομερούς ανεξαρτητοποίησης του Κοσόβου. Υποστηρίζουμε την ανάπτυξη της διαβαλκανικής συνεργασίας στη βάση ενός σχεδίου Βαλκανικής συνανάπτυξης, με στόχο ένα αλληλέγγυο μέλλον για τους λαούς της περιοχής. Προωθούμε την ιδέα ενός Βαλκανικού Οικολογικού Χάρτη.

10. Εργαζόμαστε σταθερά υπέρ μιας αμοιβαία αποδεκτής λύσης στη διαφορά για το όνομα της ΠΓΔΜ στο πλαίσιο του ΟΗΕ, λύση σύνθετης ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό για όλες τις χρήσεις. Αποκρούουμε τις εθνικιστικές εντάσεις από κάθε πλευρά των συνόρων και υποστηρίζουμε την πολύμορφη προσέγγιση, συνεργασία και οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τη γειτονική χώρα στη βάση του διεθνούς δικαίου και του απαραβίαστου των συνόρων.

11. Η ειρηνική συνύπαρξη των λαών που ζουν στην ιστορική Παλαιστίνη, Ισραηλινών και Παλαιστίνιων, μπορεί να κατοχυρωθεί σήμερα μόνο με την ύπαρξη δύο ισότιμων και ανεξάρτητων κρατών, του Ισραήλ και της Παλαιστίνης. Για να γίνει αυτό, πρέπει να εφαρμοστούν οι σχετικές αποφάσεις του ΟΗΕ, να αποσυρθούν τα στρατεύματα του Ισραήλ από τα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη και τα εδάφη της Συρίας και του Λιβάνου που κατέχει, να ιδρυθεί παλαιστινιακό κράτος στα σύνορα που υπήρχαν πριν από τον πόλεμο του 1967 με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ και να ελευθερωθεί η Γάζα. Θα υποστηρίξουμε παράλληλα την ανάπτυξη των ελληνοϊσραηλινών και ελληνοπαλαιστινιακών σχέσεων στο εμπόριο, την επιστήμη, την έρευνα, τον πολιτισμό, τον τουρισμό.

12. Στο ασταθές διεθνές περιβάλλον, όπου οι ανταγωνισμοί όσο οξύνονται οδηγούν στη συγκρότηση κέντρων ισχύος εκτός των κανόνων διεθνούς νομιμοποίησης, είναι αναγκαία η διεκδίκηση της αποκατάστασης και της ενίσχυσης του ΟΗΕ ως του κορυφαίου κέντρου διεθνούς νομιμότητας, ενότητας και ισορροπίας. Στην κατεύθυνση αυτή, η ελληνική εξωτερική πολιτική μπορεί να επιδιώξει συμμαχίες με χώρες από όλο τον πλανήτη, αλλά και με τις γειτονικές χώρες, οι οποίες όπως η Ελλάδα αποσταθεροποιούνται εξαιτίας της πολυπολικότητας.

Το γεγονός ότι η αξιοπιστία του ΟΗΕ έχει υπονομευτεί και κλονιστεί, όχι μόνο δεν μειώνει, αλλά αντίθετα ενισχύει τη δυναμική μιας τέτοιας επιλογής. Μπορεί να αναδείξει τη χώρα μας σε περιφερειακό τουλάχιστον πρωταγωνιστή θετικών αλλαγών στις διεθνείς και διακρατικές σχέσεις, να λειτουργήσει ως ασπίδα προστασίας της ανεξαρτησίας μας και να εμποδίσει την εμπλοκή μας σε επικίνδυνους ετεροκαθοριζόμενους ανταγωνισμούς.
 

ΙΙ. Για την Άμυνα και τις Ένοπλες Δυνάμεις

1. Η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ βασίζεται στην αρχή της διαρκούς προσπάθειας για ειρηνική επίλυση των διαφορών και στον αποκλεισμό της χρήσης βίας ή της απειλής χρήσης βίας. Σταθερή επιδίωξή μας είναι η μείωση των εξοπλισμών τόσο στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου ειδικά, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο γενικά. Θεωρούμε ότι οι στρατιωτικές συμμαχίες, όπως το ΝΑΤΟ, στρατιωτικοποιούν τις διεθνείς σχέσεις και αυξάνουν, αντί να μειώνουν, τον κίνδυνο πολέμου. Για την Ευρώπη επιδιώκουμε την αντικατάσταση του ΝΑΤΟ και των κοινών στρατιωτικών δομών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από ένα Ευρωπαϊκό Σύστημα Ασφάλειας με βασικές αρχές την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, τον έλεγχο και τη μείωση των εξοπλισμών. Επιδιώκουμε ακόμα την αντικατάσταση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας από έναν Ευρωπαϊκό Οργανισμό Μείωσης των Εξοπλισμών, ώστε η Ευρωπαϊκή Ένωση να πρωτοπορήσει στην πολιτική ειρήνης.

2. Η δομή, η διάταξη και ο εξοπλισμός των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να επανεξεταστούν με σκοπό την απεμπλοκή από τους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ, την αποφυγή κάθε εμπλοκής σε διεθνείς διενέξεις που δεν θίγουν την εδαφική ακεραιότητα και την ανεξαρτησία της Ελλάδας, την κατάργηση της λεγόμενης «διπλωματίας των εξοπλισμών» και την αύξηση της αμυντικής και αποτρεπτικής ισχύος με το λιγότερο δυνατό κόστος. Αυτοί οι σκοποί απαιτούν:

• Την εφαρμογή της αρχής «καμία μονάδα των ΕΔ σε στρατιωτική αποστολή εκτός συνόρων».

• Τη διακοπή της στρατιωτικής συνεργασίας με το επιθετικό κράτος του Ισραήλ.

• Την οργανωτική ανασυγκρότηση με ενίσχυση της διακλαδικότητας σε στρατηγικό και επιχειρησιακό επίπεδο, τον δραστικό περιορισμό των μη επιχειρησιακών μονάδων και τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, όπως και τη μείωση περιττών λειτουργικών δαπανών που δεν σχετίζονται με μισθούς προσωπικού.

• Τον επανασχεδιασμό των εξοπλιστικών προγραμμάτων με αρχές:

1.      Την αύξηση της διαθεσιμότητας των υπαρχόντων συστημάτων.

2.      Τις διαδικασίες προμήθειας κυρίως μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών και τη διασφάλιση υποστήριξης για τον συνολικό χρόνο ζωής του κάθε συστήματος.

3.      Τη διασφάλιση της συνεργασίας με τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας, η οποία πρέπει να βασίζεται σε μονάδες δημόσιας ιδιοκτησίας και να τελεί υπό δημόσιο έλεγχο με συνεχή βελτίωση των τεχνολογικών της δυνατοτήτων.

• Την αναβάθμιση και αξιοποίηση του στελεχιακού δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων με

1.      Νέο θεσμικό πλαίσιο για την ιεραρχία, τις προαγωγές, τις τοποθετήσεις και τις μεταθέσεις με αντικειμενικά κριτήρια και αξιολόγηση.

2.      Την επανεξέταση των προγραμμάτων εκπαίδευσης και του πλαισίου λειτουργίας των στρατιωτικών σχολών όλων των βαθμίδων, ώστε να διασφαλίζεται η προσαρμογή στα σύγχρονα επιστημονικά επιτεύγματα και ο συνδυασμός της άρτιας στρατιωτικής εκπαίδευσης με την εκπαίδευση σε ακαδημαϊκά γνωστικά αντικείμενα απαραίτητα για την εκπλήρωση της αποστολής των στελεχών των ΕΔ, αλλά και ο εκδημοκρατισμός και η κατάργηση στρατοκρατικών καταλοίπων στις σχολές.

3.      Την αναδιοργάνωση των οικοδομικών οργανισμών με σκοπό την ταχεία επίλυση του ζητήματος της στέγασης του προσωπικού.

• Την προστασία των δικαιωμάτων του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, με

1.      Αναθεώρηση του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα, ώστε η αρμοδιότητα των Στρατοδικείων να περιορίζεται σε αμιγώς στρατιωτικά αδικήματα.

2.      Δημοκρατική αναθεώρηση του συστήματος διοικητικών ποινών.

3.      Αλλαγή του νομικού και κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας των ΕΔ, ώστε τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των στρατευμένων και των υπόχρεων στράτευσης να εναρμονιστούν με τις επιταγές του Συντάγματος και τις υποδείξεις του Συνηγόρου του Πολίτη και της Διεθνούς Αμνηστίας.

4.      Υποστήριξη του συνδικαλισμού στις Ένοπλες Δυνάμεις στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών κανόνων και του Συντάγματος.

5.      Φροντίδα για το ανθρώπινο δυναμικό και τις ανάγκες του, όλων των βαθμών και τομέων, στο πλαίσιο του κράτους πρόνοιας και του κράτους δικαίου.

6.      Ανατροπή των μνημονιακών νομών που εξαθλίωσαν κοινωνικά, οικονομικά, συνταξιοδοτικά τους εν ενεργεία και τους απόστρατους.

ΙΙΙ. Για τον ελληνισμό της Διασποράς

Για τον ελληνισμό της Διασποράς απαιτείται μια προοδευτική πολιτική οργανικής ένταξής του στους μακροπρόθεσμους σχεδιασμούς δημοκρατικής ανάπτυξης της χώρας μας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ πιστεύει πως μια εθνική πολιτική για τον ελληνισμό της Διασποράς πρέπει να στοχεύει:

·           Στην ενίσχυση της παρουσίας του στο εξωτερικό.

·           Στη θεσμοθέτηση των οργανικών του σχέσεων με την Ελλάδα.

·           Στην ομαλή επανένταξη των παλιννοστούντων Ελλήνων στην ελληνική κοινωνία.

·           Αναγκαίος όρος για τον σχεδιασμό και υλοποίηση αυτής της πολιτικής είναι η λειτουργία της Γ.Γ.Α.Ε. ως του βασικού επιτελικού οργάνου της Πολιτείας.

·           Στηρίζουμε τα πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια όργανα (κοινότητες και ομοσπονδίες) όπως και το Σ.Α.Ε., εφόσον αναπτύξει κατά κύριο λόγο τον διεκδικητικό του χαρακτήρα. Όχι στην πολυδιάσπαση και τον κατακερματισμό των οργανωμένων εκφράσεων του ελληνισμού της Διασποράς.

·           Λέμε ΝΑΙ στο δικαίωμα της ψήφου με ορισμένες προϋποθέσεις που θα εξασφαλίζουν το δημοκρατικό αυτό δικαίωμα στις χώρες υποδοχής.

·           Θεωρούμε πως είναι απαραίτητη μια σταθερή πολιτική εκπαίδευσης των παιδιών των Ελλήνων του εξωτερικού, που να προσαρμόζεται με ευελιξία στις εκπαιδευτικές συνθήκες κάθε χώρας.

·           Δίνουμε προτεραιότητα στην ανάπτυξη μιας πολιτιστικής πολιτικής επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης και δημιουργίας μεταξύ των αποδήμων.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο