Χ.Γιαννακίδου: πρόχειρα τα μέτρα που ανακοίνωσε η υπουργός παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων

Προχειρότητα στο σχεδιασμό της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων που ανακοίνωσε χθες η υπουργός παιδείας κ. Ν.Κεραμεώς, διαπιστώνει η Γ.Γ. του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης και εκπρόσωπος της Αυτόνομης Παρέμβασης , κ. Χαρά Γιαννακίδου, μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του δημοτικού ραδιοφώνου.

Ο μέσος όρος αριθμών ανά τάξη -17 μαθητές- που ανακοινώθηκε από την υπουργό δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία ανά την επικράτεια, οι οποίες συνθήκες διαμορφώνονται βάση των ιδιαίτερων πληθυσμιακών και γεωγραφικών χαρακτηριστικών της χώρας επισημαίνει, και προσθέτει ότι το υπουργείο και η υπουργός είχαν διαθέσιμο χρόνο ώστε με ένα μόνο ‘κλικ’ στον ιστότοπο του πανελλήνιου σχολικού δικτύου να μελετήσουν τα δεδομένα των τάξεων όλων των σχολείων της χώρας και να προσαρμόσουν τα μέτρα στις υπαρκτές και πραγματικές ανάγκες.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η ανακοίνωση του μέσου όρου μαθητών ανά τάξη από την υπουργό, στηλιτεύθηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας ακριβώς επειδή είναι διαφορετικά τα δεδομένα στα μεγάλα αστικά κέντρα, στα νησιά και στην ελληνική περιφέρεια.

Πέρα όμως από τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, επισημαίνει η κ. Γιαννακίδου υπάρχει μια σειρά από προβληματισμούς οι οποίοι εκφράστηκαν από την σχολική κοινότητα δημόσια, οι οποίοι δεν απαντήθηκαν από την υπουργό.

Προβληματισμοί οι οποίοι έχουν να κάνουν με τη λειτουργία της δίχρονης προσχολικής αγωγής –παιδιά ηλικίας 4 έως 6 ετών- επάρκεια του έμψυχου εκπαιδευτικού δυναμικού, ικανοποιητικός αριθμός προσλήψεων σχολικών καθαριστριών/στων, ευρύχωρες σχολικές αίθουσες που να δύνανται να εξυπηρετήσουν την ανάγκη για φυσικές αποστάσεις κ.α.

Τέλος, με κριτική διάθεση, η κ. Γιαννακίδου σχολίασε και την προσφορά παγουριών στους μαθητές την οποία ανακοίνωσε η κ. Κεραμέως, εκφράζοντας την απορία αν και αυτή η χορηγία εντάσσεται στα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων μεσούσης της πανδημίας.

Ακούστε την κ. Χ.Γιαννακίδου